Tips voor eiwitrijk voedsel en de bbq

Lekker gezond genieten
Wie houdt van bbq kan wel wat tips voor eiwitrijk voedsel en de bbq gebruiken. Bbq is immers iets wat we steeds vaker door het hele jaar heen doen. Steeds meer mensen houden ervan om ook buiten het zomerseizoen de bbq aan te steken om gezellig samen met vrienden of familie te tafelen. Wanneer jij daarnaast een eiwitrijk dieet volgt is het wel aan te raden om daar bij de bbq rekening mee te houden. We hebben een aantal van die zaken voor je op een rij gezet.

Pas op met voorgerechten
Ga je barbecueën, dan zal je bemerken dat de verleiding groot is om je al bij de voorafjes helemaal te laten gaan. Staat er stokbrood met sausjes op tafel, dan is de kans groot dat je al half vol zit voor het vlees op tafel komt. Deze zaken zijn echter bepaald niet bevorderlijk wanneer je een dieet volgt. Het is dan ook goed om je niet te buiten te gaan aan het voorgerecht maar echt te wachten tot het hoofdgerecht. Dit is het moment om eiwitrijk te eten.

Kip, het meest eiwitrijke stukje vlees
Een manier om bij de bbq eiwitrijk te eten, is kip eten. Kip is een gevogelte soort die je heel eenvoudig en lekker op de bbq kan klaarmaken. Het is een vleessoort die veel eiwitten heeft, en daarnaast is het een magere vleessoort. Doordat kip relatief goedkoop en daarnaast heel veelzijdig is, is het een vleessoort die je bij nagenoeg iedere bbq tegenkomt. Het is een keuze die dan ook uitstekend past in een eiwitrijk dieet.

Rood vlees met veel eiwit
Tussen deze tips voor eiwitrijk voedsel en de bbq mogen ook de adviezen voor rood vlees niet worden vergeten. Deze vleessoorten zijn namelijk van nature eveneens heel rijk aan eiwit. Een hamburger mag dan veel eiwit bevatten; het is ook een gerecht wat van zichzelf veel calorieën bevat. Wil je gezond eten van de bbq, dan doe je er heel verstandig aan om te kiezen voor bijvoorbeeld een biefstuk. Deze vleessoort kan je op de bbq met weinig vet bereiden terwijl de eiwitten er gewoon in blijven zitten. Heb je liever wat anders, dan is rosbief of een tartaartje eveneens een heel goede keuze. Deze soorten roodvlees kan je heerlijk bereiden op de bbq, en ze passen perfect in jouw dieet.

Een lekker toetje
Na een bbq is een toetje nog steeds heel smakelijk. IJs is een toetje wat ook in de winter populair is. Wil je echt gezond en eiwitrijk eten, dan is het echter verstandiger om te kiezen voor magere kwark. Dit is een toetje waar veel eiwitten in zitten terwijl er slechts een heel laag gehalte vet in zit. Een toetje van magere kwark met fruit of noten is een heerlijke manier om de bbq mee af te sluiten. Ga je voor een yoghurt, kies dan voor Griekse yoghurt. Die heeft een percentage van 0 procent vet.